Raziskava IFPI o vrednosti glasbe za komercialne radijske postaje

Mednarodno združenje proizvajalcev fonogramov IFPI je pripravilo projekt, skozi katerega kažejo vrednost glasbe komercialnih radijev med poslušalci, in ki pomaga razumeti, kje v moderni glasbeni pokrajini stojijo radijske postaje. Glavni cilj je pokazati, da je glasba za poslušalce komercialnih radijev ključna.

Pripravili so vedenjski eksperiment obnašanja poslušalcev.

Večina človeškega mišljenja poteka na podzavestni ravni in samodejno usmerja naše vedenje na način, ki ga naš zavedni um ne razume v celoti. Da bi resnično razumeli, zakaj ljudje počnejo to, kar počnejo, je koristno, da senzibiliziramo svoj zavestni um do svojih samodejnih navad.

Radio je bil vedno prisoten v življenju večine ljudi in odločitev o vklopu radia je običajno sprejeta brez zavestnega razmišljanja. Za potrebe raziskave so ljudi razdelili:

  • namesto običajnega poslušanja je bilo določenim udeležencem naročeno, naj se 3 dni izogibajo vsem radijskim vsebinam. Prisluhnili so lahko vsem drugim glasbenim virom. Vsakič, ko so opazili, da njihove potrebe niso izpolnjene, so morali 'ujeti trenutek' in opisati, kako se počutijo in zakaj.
  • da bi razumeli vlogo glasbe na komercialnem radiu, je druga naloga vključevala anketirance, ki so eno uro poslušali svojo najljubšo komercialno radijsko postajo, vendar so ob vsakem predvajanju pesmi zmanjšali glasnost. Pri tem je bila želja, da udeleženci razmišljajo o tem, kaj je glasba prinesla v radijsko izkušnjo.

 

Ugotovitve:

  1. Radio je imel pomembno vlogo v življenju številnih poslušalcev - motiviral jih je za začetek vsakodnevnih opravil, jih držal pokonci in jim zagotovil občutek za čas in kraj.
  2. Novejše storitve streaminga niso izrinile komercialnega radia. Za mnoge je osnovni vir glasbe v več kontekstih.
  3. Glasba na komercialnih radijih je center. Je glavni razlog večine anketiranih, da ga sploh prižgejo.
  4. Glasba je bila ključni razlog zvestobe neki postaji. Več kot trem četrtinam je bila predvajana glasba razlog, da so izbrali svojo najljubšo postajo.
  5. Brez glasbe bi poslušalci preklopili na nacionalni radio ali streaming platformo.
  6. Poslušalci so glasbo cenili bolj kot izdajatelji radijskih programov: 9 od desetih poslušalcev je menilo, da radijske postaje plačujejo več za licenciranje glasbe kot pa dejansko v praksi plačujejo.
  7. Brez glasbe poslušalci ne bi poslušali oglasov. Trije od štirih poslušalcev menijo, da je zaradi glasbe radijsko oglaševanje bolj privlačno.
  8. Obstaja veliko zanimanje za naročanje na hipotetično plačljivo radijsko storitev brez oglasov, kar je dodaten pokazatelj vrednosti radia in predvajane glasbe.

Ljudje dejansko poslušajo veliko glasbe in z različnih virov. Vendar pa je raziskava pokazala, da je kljub popularnim storitvam streaminga komercialni radio še vedno glavni vir glasbe za poslušalce radijev (47 %).

Razlogi? Ne glede na to, kje in kako ga poslušamo, ima komercialni radio nekatere svojstvene značilnosti:

  • Ambient: Obdaja nas; daje nam občutek svobode, da lahko z rokami in očmi počnemo druge stvari
  • Je 'v živo': večinoma, kadar gre za neposredno predvajanje ali oglašanje z dogodkov
  • Množičnost: je brezplačen, lahko in javno dostopen
  • Raznolikost: ponuja klepet, novice, glasbo; spreminjajoč se ton skozi dan in teden
  • Lahkotno: (večinoma) je enostavno, varno in znano, ne pa zahtevno in neznano

Gre za servis, ki ne zahteva aktivnega poslušanja ali sodelovanja, kar mu omogoča, da se stopi z ozadjem in nas pusti v zadovoljnem in produktivnem stanju.

Komercialni radio je družinska in varna odločitev, medtem ko so streaming servisi bolj inovativni in vznemirljivi. Le 11 % poslušalcev komercialnih radijev med obojim vidi podobnost.

Vendar, čeprav se zdi streaming bolj vznemirljiv, ne gre za to, da bi ob komercialnih radijih imeli občutek, da so zastareli – kar 83 % anketirancev je mnenja, da so radiji moderni in 'up to date'.

Na teh radijih pa je najpomembnejša glasba!

Je najpomembnejša in prva asociacija na komercialno radijsko postajo. Je to, kar ljudje iščejo, ko prižgejo radio.  Je to, za kar najprej poiščemo zamenjavo, ko radija ni več. Je to, brez česar radia ne bi poslušali. Zakaj?

Glasba je sestavina, ki poveže vse različne radijske elemente.

Zagotavlja ‘sprostitev’ v ciklu napetosti, je obljubljena nagrada po reklamnem bloku. Zamenjava po posodobitvi novic. Lajšanje stresa po vremenskem poročilu ali prometnih novicah. Glasba pomaga, da poslušalci dlje časa poslušajo postajo. Ojača vse cilje, ki jih dosega radio - npr. navdušenje voditelja se še poveča z igranjem optimistične skladbe.

V bistvu je za 8 od 10. anketirancev glasba glavni razlog za poslušanje radija!

Zakaj prižgejo poslušalci svojo najljubšo komercialno radijsko postajo? V 79 % zaradi glasbe!

In še to - poudarek je na glasbi, ki jo poslušalci že poznajo - ne na odkrivanju nove glasbe. 65 % se jih prilega na glasbo, ki jo že imajo radi in poznajo. Le 18 % se prilagodi odkrivanju nove glasbe.

Brez glasbe 'lahkotnost' komercialnih radijev postane dizajnerska napaka in ne prednost.

Brez glasbe so sestavni deli radia preveč "nebistveni". Novice niso dovolj resne, pogovori niso na dovolj visokem nivoju, informacije so premalo močne. Reklame postanejo moteče in vse, kar poslušalci slišijo in jih moti.

Poslušalci so dejansko glasbo ovrednotili precej više, kot sami radiji, saj jih skoraj 80 % posluša komercialni radio zaradi glasbe!