V podporo Fair Internetu

Evropski parlament bo kmalu povedal svoje stališče do nove direktive o zaščiti intelektualne lastnine v digitalnem okolju. Po pripombah in popravkih, ki so bili podani na novo direktivo, ustvarjalci vsebin upajo, da bo Evropa kmalu bolj pravična do uporabe glasbenih in avdiovizualnih del na internetu. V prizadevanjih za to sta jih podprla tudi britanski pevec Murray Head in poslanka Evropskega parlamenta Mary Honeyball.

Uporabniki v mnogih evropskih državah do kreativnih vsebin, kot so filmi in glasba, dostopajo preko spletnih platform, kot so naprimer Spotify, Netflix in iTunes. Skoraj vsi ustvarjalci teh vsebin, tako v glasbenem kot avdiovizualnem sektorju, pa niso enakovredno in pravično poplačani za uporabo svojih del. Britanski pevec Murray Head in poslanka Evropskega parlamenta Mary Honeyball sta s posebnim dogodkom v Bruslju v teh dneh podprla kampanjo Fair Internet. Z njo želijo štiri mednarodne organizacije, ki zastopajo več kot pol milijona evropskih izvajalcev (AEPO-ARTIS, EuroFIA, FIM in IAO), zagotoviti pravično obravnavo izvajalcev v digitalnem svetu.

Kmalu glasovanje
Britanski pevec in igralec Murray Head je ob dogodku v Bruslju povedal, da je prišel čas za pošteno plačilo vsem ustvarjalcem, ko se njihove vsebine uporabljajo na spletu. Poslanka v evropskem parlamentu Mary Honeyball, ki se ukvarja z evropsko direktivo o zaščiti pravic (EU Copyright Directive) pa upa, da bo skorajšnje glasovanje o direktivi v parlamentu prineslo boljšo in pravičnejšo prihodnost za ustvarjalce v kreativni industriji.

Problematični value gap
Evropski parlament je sicer že spomladi pozval Evropsko komisijo, naj preuči možnosti za ureditev sistema, ki bi ob prenosu vsebin na digitalne platforme omogočal avtorjem, izvajalcem in imetnikom pravic pridobitev pravičnega nadomestila za uporabo njihovih del, in sicer brez vpliva na različne inovacije na področju digitalnih platform. Predlagana direktiva, predvsem 13. člen in uvodne izjave 37-39, bo po ocenah IFPI (Mednarodnega združenja fonogramske industrije) pomagala pri premagovanju Value Gapa, saj npr. uvodna izjava 38 pojasnjuje, da so UUC platforme odgovorne za vsebine, naložene na njihov sistem, če igrajo “aktivno vlogo” pri komunikaciji z javnostjo. Kot “aktivna vloga” se med drugim štejeta optimiziranje prezentacij in promoviranje, kar največje UUC platforme počnejo.

Več o pobudi lahko preberete na spletni strani Fair internet.