V Zagrebu predstavili aplikacijo 'Time For Digital'

 

Naslovna fotografija: Samir Cerić Kovačević

Hrvaški založniki, zbrani pod okriljem njihovega krovnega združenja HDU, so prvi v svetu poleg založbe Sony Music, pripravili aplikacijo, ki bo olajšala delo vsem, ki so vključeni v glasbeni posel na področju sosednje Hrvaške. Pod imenom 'Time for Digital' so aplikacijo predstavili v Kongresnem centru Forum v Zagrebu.

 

 

V začetku prihodnjega leta naj bi se torej Hrvati pohvalili z aplikacijo, ki bi modernizirala način poslovanja v glasbeni industriji. Tamkajšnji založniki so v sodelovanju s podjetjem Poslovna spajalica pripravili informacijsko rešitev, ki je ena od le dveh tovrstnih na svetu. Na ta način so se postavili ob bok eni največjih svetovnih založb Sony Music.

Kreativna in kulturna industrija v celotni Evropski uniji beleži rast. Glasbeni posel ima znaten doprinos BDP. Na Hrvaškem izdajo povprečno 400 albumov letno, v novo glasbo pa vložijo več kot 20 milijonov kun (slabe 3 milijone €), v kar je vključen razvoj in produkcija novih avdio-video posnetkov, proizvodnja, distribucija in promocija novih nosilcev zvoka in drugih glasbenih vsebin.

Založniška industrija sledi zadnjim trendom in prilagaja poslovne modele svetovnim z licenciranjem vsebin, da bi uporabnikom omogočili 24-urni dostop do glasbe. Po sledi koriščenja le-te in zahvaljujoč digitalnemu razvoju tehnologij, podatki kot so število predvajanj na radijih, iskanja in prenosi na streaming platformah, prodaji albumov v digitalnem in fizičnem formatu, predstavljajo enormno število informacij, ki se ustvarjajo dnevno in prav tako dnevno služijo delu vseh v tej panogi. Prav na teh temeljih je nastala aplikacija 'Time For Digital', ki z enim dotikom prinaša vse informacije na enem mestu in v enem trenutku.

Gre za edinstveno bazo z ažurirano vsebino, z aktualnimi podatki o uporabi glasbe in s celotnim poročilom o nadomestilih od streaminga na digitalnih platformah. Tu so še podatki o prodaji albumov v trgovinah, prihodki od kolektivnih organizacij ter število radijskih in televizijskih predvajanj. Poleg navedenega bo vsak avtor ali izvajalec, ki ima pogodbo s katero založbo, na svojem osebnem profilu lahko našel aktualne podatke o svojih posnetkih, albumih in prihodkih od tega.

Aplikacijo so predstavili predsednik HDU in direktor založbe Croatia Records Željko Babogredac, direktor podjetja Poslovna spajalica Robert Nadžakovič, direktorica ZAPRAF Maja Vidmar Klarič in kantavtorka Mia Dimšič.