MENT Ljubljana za enakovredno zastopanost žensk v glasbeni industriji

MENT Ljubljana se kot prvi festival v regiji pridružuje mednarodni kampanji Keychange, ki vlaga v vzhajajoče ženske talente in spodbuja festivale k podpisu zaobljube o 50:50 spolni uravnoteženosti do leta 2022.

Zastopanost žensk v glasbeni industriji je v vseh evropskih državah še vedno zelo nizka. V kolektivnih združenjih sodelujočih držav ženske predstavljajo 20 % ali manj vseh registriranih skladateljev in avtorjev pesmi. Zaslužki žensk so še nižji, ženske pa so manj zastopane na vodstvenih položajih v celotni industriji in na festivalskih odrih, so prepričani v fundaciji PRS, ki vodi iniciativo, podprto s strani programa Ustvarjalna Evropa.

Dandanes so spolne razlike v glasbi bolj prepoznane kot kadarkoli prej. Keychange je prvi korak na tej poti; gre za moške in ženske na vplivnih položajih, ki promovirajo zglede, vlagajo v ženske talente, prepoznavajo ovire za ženske v industriji, v kateri prevladujejo moški, in vodijo spremembe, ki bodo koristile vsem. Trenutni partnerji kampanje Keychange spodbujajo festivale, da se pridružijo zaobljubi o spolni uravnoteženosti z namenom ustvarjanja trajnostnih sprememb v živi glasbi in da pokažejo, da festivali lahko uspešno dosežejo to ravnovesje.

Cilj kampanje je naslavljanje neuravnoteženosti med tistimi, ki so trenutno zastopani, in tistimi, ki so stalno manj zastopani. “Pobuda za uravnoteženost spolov širom družbe se nadaljuje, s povečanim javnim zavedanjem o neenakostih v ustvarjalnih industrijah pa imamo priložnost, da se odzovemo in zavežemo k oprijemljivim spremembam v glasbi,” razloži vodja fundacije PRS Vanessa Reed. Reed je na lestvici najbolj vplivnih žensk v glasbeni industriji, ki jo je letos objavil BBC, pristala na tretjem mestu, takoj za Beyonce in Taylor Swift.

Andraž Kajzer, programski vodja festivala MENT Ljubljana, pojasni vključenost MENTa v kampanjo: "Opazujemo spolno neravnovesje v glasbeni industriji in želimo biti del spremembe. Z vključitvijo v iniciativo se ne želimo zgolj zaobljubiti, temveč postati aktivni glasniki kampanje. Vsi bi se morali soočiti z dejstvom, da spolne razlike obstajajo tudi v naši industriji. Spremembe so pravične in logične, Keychange pa problem po našem mnenju osvetljuje na pravi način."

 

Več o kampanji Kaychange.

Peta edicija festivala MENT Ljubljana se bo odvila od 30. januarja do 1. februarja 2019.