Glasbeniki kot sužnji pretočnih platform

Vir: Delo

Foto: Getty (Daniel Ek, Spotify)

Pandemija je spremenila navade poslušanja glasbe, glasbeniki opozarjajo na nizke honorarje s pretočnih vsebin.

Mark Mulligan, izvršni direktor in analitik pri londonskem podjetju MIDiA, ki se ukvarja s poslovno strategijo digitalne glasbe in z iskanjem načinov, kako ustvariti dobiček od digitalnih vsebin, je v podcastu za Music Tectonics povedal, kaj se je dogajalo z glasbo v času pandemije.

Sveži podatki, ki so jih dobili z anketami med ljudmi, razkrivajo, da se v Veliki Britaniji, ZDA in tudi v Braziliji, po 'lockdownu' ljudje bolj veselijo iti nazaj v službo kot na koncert v živo.

' V ZDA se ljudje dvakrat bolj bojijo vrnitve v vsakdanjik kot Evropejci. Tudi družine zaradi strau pred okužbo nočejo obiskati,' je raziskavo med 4000 ljudmi povzel Mulligan.

Raziskava, ki so jo izvedli na vrhuncu karantene, je pokazala, kako so se zgolj v nekaj mesecih spremenile navade ljudi.

'Ljudje glasbo več poslušajo doma na svojih napravah…

Pred kratkim je glasbenike razbesnel ustanovitelj in direktor platforme Spotify Daniel Ek, ko je v intervjuju za Music Ally dejal, da se bodo ti morali prilagoditi novi realnosti in pač več delati. Glasbeniki se namreč že leta pritožujejo, da Spotify plačuje prenizke avtorske honorarje za predvajano vsebino.

Oderuški Spotify

Spotify plačuje izvajalcem približno 0,00437 ameriškega dolarja na predvajanje (Tidal in iTunes plačata delček več, Amazon Music pa malce manj). To pomeni, da bi glasbenika na spotifyju morali predvajati oziroma pretakati približno 360 000-krat na mesec, da bi zaslužil minimalno plačo.

Celoten članek lahko preberete v Delu.