Spotify do 500 milijonov uporabnikov in 100 milijard dolarjev

Največja svetovna glasbena platforma streaming (pretočne) glasbe bi lahko imela do leta 2020 imela 500 milijonov uporabnikov, njena vrednost pa bi znašala 100 milijard dolarjev. Pol leta pred vstopom Spotifya na newyorško borzo so takšne napovedi optimistične za vlagatelje. A na drugi strani zeva izguba podjetja, ki je konec leta 2016 znašala 600 milijonov dolarjev.

Čeprav so bile napovedi mednarodne finančne skupine Goldman Sach o rasti ponudnikov streamnig glasbe zelo optimistične, so zadnje napovedi o rasti Spotifya več kot to. Po ocenah investicijske banke GP Bullhound bi lahko bil Spotify v naslednjih šestih mesecih, ko bo začel kotirati na newyorški borzi, vreden več kot 20 milijard dolarjev. Baza njegovih uporabnikov bi lahko s 60 milijonov, kolikor jih je imela platforma sredi letošnjega poletja, do poletja prihodnje leto zrasla na 100 milijonov. S tem se rast še ne bo končala. GP Bullhound napoveduje, da bi število uporabnikov do leta 2020 lahko zraslo na 500 milijonov, od česar naj bi bilo 200 milijonov uporabnikov plačnikov.Plačljivi uporabniki in oglasi
Prav zaradi teh trendov naj bi bil Spotify na dolgi rok vreden celo 100 milijard dolarjev. To dejstvo, po oceni GP Bullhound, utemeljujejo smernice plačljivih uporabnikov, ki prinašajo relativno zadovoljive prihodke. K oceni vrednosti je dosti prispevalo tudi vedno bolj rastoče tržišče uporabnikov tovrstnih (streaming) glasbenih storitev po vsem svetu. H komercialnemu uspehu bodo zagotovo prispevali tudi uporabniki, ki ne plačujejo za Spotify, njihovo uporabo glasbe pa podjetje pokriva s prodajo oglasnega prostora.

Izguba se kopiči
Drugačno sliko kaže tekoče poslovanje Spotifya. Izguba iz poslovanja v letu 2016 je znašala 390 milijonov dolarjev, med tem ko je celoten dolg podjetja narasel na 600 milijonov. In kako bodo sanirali takšno izgubo? V podjetju pravijo, da danes od uporabnika plačnika zaslužijo 3 dolarje, do leta 2020 jih želijo 5.

Vir: Musicbusinessworldwide