YouTube pripravlja konkurenco Spotifyu

Največja video platforma na svetu YouTube pripravlja glasbeno storitev, ki bo na las podoba Spotifyu. Projekt z delovnim naslovom Remix bi naj, tako kot Spotify, ponujal glasbo in video vsebine na zahtevo. Prvi uporabniki bi ga lahko po napovedih začeli uporabljati že marca.

Leto 2018 se bo začelo z novimi storitvami v glasbi. Med največjimi je zagotovo napoved YouTuba, ki naj bi v marcu javnosti predstavil storitev za glasbo in video vsebine na zahtevo. Po napovedih naj bi Remix počasi nadomestil tudi Google Play Music, ki v resnici ni nikoli prav zaživel. Obstaja sicer od leta 2011, a ne pomeni nikakršne konkurence največjim – Apple Music, Spotify in Deezer. Dodatno je govorice podkrepil globalni direktor za glasbo pri Googlu Lyor Cohen, ki je napovedal možnosti, da bi plačljivo storitev Google Play Music združili z elementi YouTuba.

Uredili pravice z Warnerjem
Po poročanju Bloomberga naj bi pogodbo za storitev, ki ureja plačilo nadomestil, že podpisal Warner Music Group. Prav tako naj bi potekala pogajanja z Universalom, Sonyjem in založbo neodvisnih glasbenikov Merlin. YouTube je sicer letos podpisal krovno pogodbo z Warnerjem: »Podpisali smo triletno pogodbo pod dokaj zahtevnimi pogoji,« pojasnjuje Steve Cooper iz Warner Music Group. Ob tem je poudaril, da si bodo še naprej prizadevali za zaščito avtorjev in izvajalcev, ki so na platformah, kamor nalagajo vsebine uporabniki, bistveno bolj prikrajšani za nadomestila, kot na platformah, kjer je glasba legalno kupljena od založb.

Črna pika za YouTube
Letošnje poročilo svetovnega združenja fonogramske industrije IFPI je razkrilo, da platforme, kot je YouTube, v industrijo vrnejo 553 milijona dolarjev na leto (podatki so za leto 2016), pri čemer imajo 900 milijonov uporabnikov. Po drugi strani pa platforme z digitalno glasbo, kot so Spotify, Deezer in druge, ki imajo sklenjene pogodbe z založbami, pri 212 milijonih uporabnikov v proračune založb prispevajo 3,9 milijarde dolarjev (leto 2016). YouTube se pri tem izgovarja, da sam neposredno ni odgovoren za vsebino, saj jo nalagajo njegovi uporabniki. V letu 2018 naj bi Evropski parlament glasoval o novi zakonodaji, ki naj bi uredila to, za celotno glasbeno industrijo, zelo pomembno vprašanje in zagotovila primerno nadomestilo za kreativno delo.

Vir: musicbusinessworldwide